dissabte, 13 de desembre del 2008

Diari de vacances - XVIII: Travessant el fiord Nordre Sermilik
















































De bon matí notem l'aire humit que entra a la tenda només obri la cremallera. Estem pròxims al mar i es nota frasqueta. Fem un esmorzar ràpid per agafar forces. Avui ens passarem bona part del dia dins dels nostres kayaks dobles navegant entre masses de gel.
Després de fer una tria ràpida de que volem porta amb nosaltres (roba, tenda i menjar bàsicament) ens disposem a traslladar els kayaks fins la costa.

Carai! com pesen quant estan fora de l'aigua.
Les fortes mareas que durant la nit pugen, entre dos i tres metres, fan necessari arrastra les embarcacions fins el costat de les tendes de campanya situades a uns 200 m. de peu de costa.
Un cop dins del kayak navegue'm durant tot el matí direcció cap el mar. El mar de Labrador, es el que mulla les costes de Groenlàndia i que ens acompanyarà en el que queda de la nostre aventura. Estem reman durant unes quatre hores quasi sense para. El fet que quasi no hi haguí onades permet que ens desllisem sobre l'aigua amb molta facilitat i sense gaire esforç.
Abans de dinar ja hem arribat a la nostre nova zona d'acampada, ens traiem dels neoprens que hem portat durant tot el dia i que ens dificulten el moviment, muntem les tendes i fem un mos i com no una bona migdiada.
A la tarda, després de la migdiada, ens disposem a fer una excursió per les muntanyes del voltant del fiord Eqaloruutsit. Una ascensió ràpida que ens permet divisar des de l'altura la part frontal del fiord. Tornem al campament quant comença a fer-se fosc.
Entre els estris que hem transportat amb el kayak hi ha una olla per fer el sopar calent, avui toque cuscús i xorisets a la brasa. Boníssim !!!
En el pròxim capítol ... de retorn al campament sota la pluja.

De buen mañana notamos el aire húmedo que entra a la tienda sólo abrir la cremallera. Estamos próximos al mar y se nota fresquito. Después de un almuerzo rápido por coger fuerzas. Hoy nos pasaremos buena parte del día dentro de nuestros kayaks dobles navegando entre masas de hielo. Tras hacer una selección rápida de que vamos a llevar con nosotros (ropa, tienda y comer básicamente) nos disponemos a trasladar los kayaks hasta la costa.
Carai! como pesan cuanto están fuera del agua.
Las fuertes mareas que durante la noche suben, entre dos y tres metros, hacen necesario arrastra las embarcaciones hastala zona de tiendas situado a unos 200 m. de pie de costa. Una vez dentro del kayak navegamos durante todo la mañana dirección al mar. El mar de Labrador, es el que moja la costa de Groenlandia y que nos acompañará el resto de nuestra aventura. ´
Estamos remando durante unas cuatro horas casi sin para. El hecho que no haya casi oleadas permite que nos deslizemos sobre el agua con mucha facilidad y sin demasiado esfuerzo. Antes de comer ya hemos llegado a la nuestra nueva zona de acampada, nos sacamos de los neoprens que nos dificultan el movimiento, montamos las tiendas y después de un bocado y como no, una buena siesta.
Por la tarde, tras la siesta, nos disponemos a hacer una excursión por las montañas cercanas al fiordo Eqaloruutsit. Una ascensión rápida que nos permito divisar desde las alturas la parte frontal del fiordo. Volvemos al campamento cuando empieza a hacerse oscuro.
Entre los enseres que hemos transportado con el kayak hay una olla para hacer la cena caliente, hoy toca cuscús y chorizoa la brasa. Buenísimo !!!
En el próximo capítulo ... de regreso al campamento bajo la lluvia.

13 comentaris:

Abe Sanchez ha dit...

Es un orecios diari el que estas confeccionant, podries intentar endrel a alguna reista d'aventures.
Molt bones fotos d'un increible viatge.

Fernando Santos (Chana) ha dit...

Olá, belas fotografias de bela aventura...Espectacular...
Um abraço

M.TeReSa ha dit...

Quina pasada Marcel.la!!!, acabo de repasar les teves ultimes fotografies i son espectaculars.. quins colors i quins paisatges !!!! es un record genial.
Un petonas i gracies per mostrarnos tot aixo.

M.TeReSa ha dit...

TU em parles de fred després de tot el que has vist ????? jejeje
gracies pel comentari petonasoss

Marcel.la ha dit...

Ai! Quanta raó tens M. Teresa però és que quant estàs de viatge tot és veu diferent!!!
Un petonas

Vacas Locas ha dit...

Quina aventureta noia! els paisatges son impresionants, unes fotos molt maques.
Un salut

Gata Verde ha dit...

Adoro canoagem e no meio do gelo deve ser uma experiência fantástica!

Beijocas Natalícias...

Vive Malabar ha dit...

Sigo flipando con tu viaje! Yo me muero por hacer uno así! Por agencia, o por libre??? Quiero saber mil cosas!!!

Tus fotos, una pasada, y tus escritos tentadores...he cerrado los ojos, y estaba alli, pero con la estufa a mi ladito jijij!

Marcel.la ha dit...

Para viajar a Groenlandia, según mi punto de vista mejor con Agencia, sólo hay tres o cuatro que ofrecen viajes. Se debe tener en cuenta que se puede ir por libre pero si quieres hacer trekking como nuestros primeros días de viaje, dificil por tu cuenta a no ser que tengas muchos conocimientos de orientación y brujula en mano y todo y eso no es del todo fiable.
Otro de los problemas de ir por tu cuenta, en la parte sur donde no hay nieve durante los meses de Junio a Septiembre las comunicaciones son complicadas casi todo es privado no hay lineas de autobuses y los alberges son de las propias agencias de viajes que operan en la zona.
Otro inconveniente si quereis hacer montaña allí no es como aqui que hay seguros y si te passa algo te "rescatan" nada de nada.
El idioma, muy poca gente habla y/o entiende el inglés.
No se, esto depende de cada uno nosotros no nos lo pensamos y obtamos por Tierras Polares una agencia con nombre aqui en España y con amplia experiencia en zonas Articas con un buen Equipo Humano.
Piensa que puedes ir de más lujo o más tirado, nuestro viaje era de los más económicos todo y que era organizado a nivel de comida y de dormir no hay grandes lujos y es un viaje de aventura con comida de travesia.
Más seguro y creo que lo puedes disfrutar más.

Cualquier cosa ya sabeís!

Assumpta ha dit...

Una pregunta... queda cuscus i xoricets? :-)

Mareta meva, quin fred!! :-))

Nome Andrés ha dit...

Me he entretenido un ratillo con esas historias bien documentadas con las fotos. Y yo que casi no me atrevo a salir de casa... Uff Gracias por tu visita. Un saludo.

Praxis ha dit...

Ufff... quina passada!!!.. que maques les fotos navegant per entre aquests blocs de gel. Quina aventura i quina experiència que vas viure, això no s'oblida mai...

Una abraçada

Pedro Ojeda Escudero ha dit...

Es un paisaje sobrecogedor... y muy frío, sobre todo con mi catarrazo de hoy.
Saludos.