dijous, 20 de novembre del 2008

Diari de vacances – XVI: De camí a Tasiusaq















Avui s'han unit al grup dos nous companys, la Marie i en Filipe, són portuguesos i ens acompanyaran en la nostre particular aventura els pròxims quatre dies.Per nosaltres després d'un dia de relax ... començar la segona part del viatge, on podrem disfrutar dels glaciars des d'un kayak. Però primer ens toca arriba fins la zona on s'inicia la travessia.
Per això hem de caminar uns deu quilometres camp a través, des d'on hem passat la última nit (l'alberg) fins al fiord Sermilik.Comencem a caminar allunyant-nos ràpidament de la costa i agafant alçada de forma sobtada. La ruta és fa bé, no presenta grans dificultats.Avui com a guia ens acompanya el Chema guia de l'Agéncia, que ens mostra, mentre anem fent camí, el bo i millor de la natura que ens envolta . Des de les restes d'un glaciar fins a quins fruits silvestres són comestibles ... i una curiositat:
Perquè les ovelles sempre van de tres en tres?Per aquests paratges, lluny del que pot sembla per una terra tan inhòspita, està ple d'ovelles, això si ben protegides per una bona capa de llana. Que pasturen durant l’época de bon temps pels prats al voltant de les zones habitades.
Però tornant a la curiositat ... de tres en tres. És tracta de la mare ovella i les seves dues cries. Normalment dues que són bassones. Semble que per causes genètiques les ovelles són propenses a tenir embarassos de bassons. Ús puc assegurà que un cop ho saps veus bessons, d'ovella, és clar, per tot arreu !!!Seguim la nostra ruta a peu després d'una parada per remullar els peus en un llac. L'aigua està freda de nassos però ve de gust treures les botes i fer una remullada.Abans de dinar ja ens trobem en el que serà el nostre punt de referencia pels pròxims dies.
A un quilometre aproximadament de la única granja habitada de la zona on viuen set persones que la majoria de l'any viuen aïllades per la neu.
Ens trobem a Tasiusaq.

En el pròxim capítol ... Un aperitiu de kayak. Prova superada!


Hoy se han unido al grupo dos nuevos compañeros, La Marie y en Filipe, son portugueses y nos acompañarán en nuestra particular aventura los próximos cuatro días. Después de un día de relax ... empieza la segunda parte del viaje, dónde podremos disfrutar de los glaciares desde un kayak. Pero primero nos toca llega hasta la zona dónde se inicia la travesía.
Para ello debemos andar unos diez kilometras campo a través, desde dónde hemos pasado la última noche (el albergue) hasta el fiordo Sermilik.
Empezamos a andar alejándonos rápidamente de la costa y cogiendo altura de forma repentina. La ruta se hace bien, no presenta grandes dificultades. Hoy como guía nos acompaña Chema guía del Agéncia, que nos muestra, mientras vamos haciendo camino lo bueno y mejor de la natura que nos rodea . Desde los restos de un glaciar hasta qué frutos silvestres son comestibles ... y una curiosidad:
¿Porque las ovejas siempre van de tres en tres?
Por estos parajes, lejos del que puede parece para una tierra tan inhóspita está lleno de ovejas, esto si bien protegidas por una buena capa de lana. Que pastan durante la época de buen tiempo por los prados alrededor de las zonas habitadas.

Pero volviendo a la curiosidad ... de tres en tres. Se trata de la madre oveja y sus tres crías. Normalmente dos que son gemelas. Pareze que por causas genéticas las ovejas son propensas a tener embarazos de gemelos. Os puedo asegurar que un vez lo sabes ves gemelos de oveja por todas partes !!!
Continuamos nuestra ruta a pie tras una parada para remojar los pies en un lago. El agua está fría de narices pero apetece sacarse las botas y hacer una remojada.
Antes de comer ya nos encontramos en el que será nuestro punto de referencia para los próximos días. A uno kilometro aproximadamente de la única granja habitada de la zona dónde viven siete personas que la mayoría del año viven aisladas por la nieve.
Nos encontramos en Tasiusaq.
En el próximo capítulo ... Un aperitivo de kayak. Prueba superada!

12 comentaris:

Vive Malabar ha dit...

Sigue fascinandome tu viaje, las aventuras que vivis, y cómo relatas los hechos... Por cierto, no se parecen todas las ovejas entre sí? cómo saber si son gemelas, mellizas, o solo familia??jeje

sigue contandonos!!!

Abe Sanchez ha dit...

Es com llegir un llibre d'aventures però per fasciculs, ja esperem el pròxim.
Quin viatge i quines fotos.
Salut.

Spica ha dit...

...dios mio...me tiene pillada esta aventura y sus fotos...¡que barbaridad! jajaja...un abrazo...

Assumpta ha dit...

Què interessant!! Una altre cosa que podré explicar i que segur que la meva gent no sap ;-)) això de les ovelles que van de tres en tres i les cries bessones jeje

Gràcies!!!

William Alexander López ha dit...

Muy interesante por el recorrido que nos llevas, me parece encantadora la fotografía del barco a la orilla.

Hasta la próxima entrega Marcel.la
Un Fuerte Abrazo

pablo cholvis . ha dit...

Bon día y gracias Marcel.la por el comentario que dejaste en "TARDE DE GRÚAS". A juzgar por tu material, es verdad que lo tuyo pasa más por lo orgánico, la naturaleza y el paisaje, pero creo también que pasa porque vivís en una tierra maravillosa rodeada de todo eso. Acá en Argentina también hay bellos paisajes pero viviendo en medio de Buenos Aires todo queda lejos...(aunque no debería ser excusa) Lo que importa es la capacidad de "mirar", cosa que al ver tus fotos sé que está. Imagino que si estuvieses rodeada de grúas, también tendrías la capacidad de hacer una serie con ellas. Tal vez tendrías que proponértelo como ejercicio y puedas sacar algo bueno de ello. No digo específicamente grúas..., supongo que entenderás la idea. Fins ara.

ischdar ha dit...

gracias por pasar por mi blog y dejar tu huella,

tambien me ha gustado tu blog, muy interesante y si te gustaron mis fotos, puedo decir que las tuyas son espectaculares

saludos.

Fab ha dit...

Hola Marcel.la, vaya sorpresa recorres el mundo en tus viajes!!! Toda una aventurera, te visitaré para conocer tus recorridos.

Saludos

mai ha dit...

M'has deixat descobrir un blog molt i interessant. Fantàstiques aventures, molt boniques les fotos i molt divertits els comentaris.
Segur que ara m'enganxo al teu viatge. Gràcies

Gata Verde ha dit...

Vejo pelas tuas fotos que gostas de caminhar. É um dos meus hobbies favoritos.

Beijocas

Vacas Locas ha dit...

Quina aventura i quines fotos més maques!!
Salut

Anònim ha dit...

Com certeza uma aventura inesquecivel, e sempre bem documentada por excelentes registos fotográficos.

Parabéns, un saludo.