dijous, 16 d’octubre del 2008

Diari de vacances - VII: Sensacions des del Qoorooq















Allà al mig del no res ràpidament és perden les nocions de temps i espai. El rellotge acaba essent un element decoratiu pels que en porten i el càlcul de distàncies i desnivell realment és aproximat. A no ser que portis els estris necessaris. Ens disposem a iniciar l'ascens al Mirador del Qoorooq sense tenir clar ni l'hora que és ni la distància que hem de recorre i molt menys el desnivell acumulat. Segons els càlculs del guia tardarem una hora per anar i una mica menys per tornar. Comencem l'excursió amb força empenta no portem la motxilla, només les camares de fotos i alguna peça de roba per abrigar-nos quant parem. Doncs, tot i no tenir la sensació d'esta suant com polls, el cos és refreda ràpidament. Estem emocionats, aquesta excursió ens porta a veure un glaciar des d'un punt de vista privilegiat, des de la seva part superior.
Sabem que hem de pujar com sigui o caminem o caminem. Aquesta experiència no és pot deixar escapar, tots som conscients que els viatges convencionals no et porten a veure una posta de sol al Qoorooq i menys des d'aquella perspectiva. És el punt culminant desprès de dos dies caminant. Ara no podem decaure!
(A la muntanya les cames són importants, però ús puc assegura que el cap molt més).
Caminem darrera el nostre guia. De les coses que hem après aquests primers dies de travessia, és que Groenlàndia no és el Pirineu i molt menys un sender del GR. L'orientació és molt difícil i perdre's molt fácil. Travessem valls que acumulen aigua procedent de la neu que baixa dels torons més alts i formen rierols, pugem per la roca durà i relliscosa i tornem a caminar sobre tundra. Al cap d'aproximadament una hora i quant el sol comença a pondres estem veient en viu y rigorós directe el Qoorooq.
Treiem les nostres camares i immortalitzem el moment. ESPECTACULAR !!
Hi ha un silenci impressionant, només trencat pel soroll provocat per algun tros de gel que és desprèn de la part frontal del glaciar.
Estem perplexes, emocionats ... un munt de sensacions et recorren el cos. Sabem que hem de viure el moment, això si que és difícil que tornem a fer-ho!Ens quedem tots en silenci i contemplem, cadascú amb els seus pensaments més personals, un espectacle natural impressionat.
En el pròxim capítol ... Un dia accidentat !?
A partir de diumenge.

Allí en medio de la nada rápidamente se pierden las nociones de tiempos y espacio. El reloj termina siendo un elemento decorativo para los que lo llevan y el cálculo de distancias y desnivel realmente es aproximado. A no ser que traigas los enseres necesarios.

Nos disponemos a iniciar el ascenso al Mirador del Qoorooq sin tener claro ni la hora que es ni la distancia que debemos recorre, y mucho menos el desnivel acumulado. Según los cálculos del guía tardaremos una hora para ir y algo menos por volver. Empezamos la excursión con fuerza no llevamos con nosotros las mochilas, sólo las camaras de fotos y alguna prenda de ropa por abrigarnos cuando paramos. Todo y no tener la sensación de estar sudando como pollos, el cuerpo se enfría rápidamente. Estamos emocionados, esta excursión nos trae a ver un glaciar desde un punto de vista privilegiado, desde su parte superior. Sabemos que debemos subir cómo sea o andamos o andamos. Esta experiencia no se puede dejar pasar, todos somos conscientes que los viajes convencionales no te traen a ver una puesta de sol en el Qoorooq y menos desde aquella perspectiva. Es el punto culminante despuès de dos días andando. Ahora no podemos decaer!
(En la montaña las piernas son importantes, pero os puedo asegura que la cabeza mucho más).
Andamos detrás nuestro guía. De las cosas que hemos aprendido estos primeros días de travesía, es que Groenlandia no es el Pirineo y mucho menos un sendero del GR. La orientación es muy difícil y perderse muy fácil. Atravesamos valles que acumulan agua procedente de la nieve que baja de los valles más altos y forman riachuelos, subimos por la roca resbaladiza y volvemos a andar sobre tundra. Al cabo de aproximadamente una hora y cuando el sol empieza a bajar estamos viendo en vivo y riguroso directo el Qoorooq.
Sacamos nuestras camaras e inmortalizamos el momento. ESPECTACULAR !!
Hay un silencio impresionante, sólo roto por el ruido provocado por algún trozo de hielo que se desprende de la parte frontal del glaciar.

Estamos perplejas, emocionados ... un montón de sensaciones te recorren el cuerpo. Sabemos que debemos vivir el momento, esto si que es difícil que volvamos a hacerlo! Nos quedamos todos en silencio y contemplamos, cada cual con sus pensamientos más personales, un espectáculo natural impresionado.
En el próximo capítulo ... Un día accidentado !?
A partir de domingo.

10 comentaris:

Assumpta ha dit...

Gràcies al teu blog jo també viatjo lluny i puc veure imatges tan meravelloses!! :-)

MªTeresa Gómez Puertas ha dit...

Una aventura emocionante que ha dejado grandes fotos.

Danimenorca ha dit...

fabuloso el viaje y mejor el texto, que envidia
Saludos

William Alexander López ha dit...

Al leer tus palabras podía imaginarme ese silencio, solo contemplando la naturaleza, escuhando esos glaciales romperse, gran aventura, estaré pendiente para ver el siguiente capítulo.

Abrazos

August ha dit...

Im-pressionant!
Encara que observant la natura en llocs menys grandiosos, també he experimentat eixe silenci, el moment de reflexió interior. Se que vols dir.
Enhorabona!

XuanRata ha dit...

Qué bueno es sentirse pequeño ante la grandeza de ciertos parajes. Pequeño y privilegiado.
Un saludo.

Jordi ha dit...

Hola marcela... Doncs la veritat es que he estat forç+a liat i amb certs problemes amb el ordenador, a veure si ara mi poso i renovo una mica la pagina, ja que alguna foto maca tindre... jejeje

M'alaga que de tant en tant et facis un tomb, espero podero actualitzar i aixi no decebret...jejej

Gracies per la visita i com no dir que encara dia dia em sorprenen molt gratament les teves fotografies. GRACIES

Una abraçada.

Joan Canal ha dit...

Petita gran enveja la que sento al veure tot aixó, espero que t'ho hagis passat molt be.
Bon reportatge.
Salut.

Anònim ha dit...

Que meravella de viatge!!! Et felicito per aquest magnífic reportatge. Esperem impacients el pròxim capítol!!! Una abraçada

Jordi Vargas ha dit...

M'ha sorpres molt que l'aigua no estigues glaçada, el paisatje es impressionant, precios.
Un abraçada